Kućni red
![KUCNI_RED](https://os-dtadijanovica-petrinja.skole.hr/wp-content/uploads/sites/2757/2025/01/KUCNI_RED.jpg)
Na temelju članka 58. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi («Narodne novine» broj 87/08, 86/09, 92/10,105/10, 90/11, 16/12 , 86/12, 94/13, 152/14) i članka 45.Statuta Osnovne škole Dragutina Tadijanovića Petrinja (u daljem tekstu: Škola), nakon provedene rasprave na Učiteljskom vijeću, Vijeću roditelja i Vijeću učenika, Školski odbor na sjednici održanoj 30. 11. 2015. donio je :
K U Ć N I R E D
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Kućnim redom Osnovne škole Dragutina Tadijanovića Petrinja ( u daljnjem tekstu : Škola) uređuju se:
1. Pravila i obveze ponašanja za vrijeme boravka u Školi
2. Radno vrijeme
3. Prava i obveze učenika
4. Organiziranje i provedba dežurstava
5. Postupanje prema imovini Škole
6. Postupanje u slučaju povrede Kućnog reda
Članak 2.
Ovaj Kućni red odnosi se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u Školi.
S odredbama ovog Kućnog reda razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje.
Članak 3.
Odredbe ovog Kućnog reda glede rodne pripadnosti neutralne su i odnose se na osobe oba spola.
PRAVILA I OBVEZE PONAŠANJA ZA VRIJEME BORAVKA U PROSTORU ŠKOLE
Članak 4.
Učenici, radnici Škole te druge osobe mogu boraviti u prostoru Škole samo tijekom radnog vremena Škole, osim u slučajevima organiziranih aktivnosti kao i u drugim slučajevima o čemu odlučuje ravnatelj Škole.
Članak 5.
U prostoru Škole zabranjeno je:
– pušenje
– pisanje po zidovima i inventaru Škole
– bacanje papira , žvakaćih guma i sl.
– nošenje oružja
– unošenje i konzumiranje alkohola i narkotičnih sredstava
– unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar i eksploziju
– igranje igara na sreću i sve vrste kartanja
– unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja
– prodaja i promidžba svih proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja
– penjanja na prozore i bacanje bilo kakvih predmeta kroz prozor
– gaženje i čupanje nasada u Školi, školskom dvorištu te na posjedu škole
– svi oblici psihičkog i fizičkog nasilja i drugi oblici neprimjerenog ponašanja
Učenici i djelatnici škole ne smiju bez odobrenja ravnatelja dovoditi u Školu strane osobe.
Svim osobama zabranjeno je dovoditi životinje u prostorije i okoliš Škole, osim u iznimnim slučajevima ako je to u svrhu odgojno obrazovnog rada odnosno uz posebno odobrenje ravnatelja .
Članak 6.
U svrhu sigurnosti učenika, radnika i ostalih osoba nazočnih u Školi postavljen je video nadzor.
Članak 7.
Radnici i učenici Škole dužni su se kulturno odnositi prema roditeljima i drugim osobama koje borave u Školi.
RADNO VRIJEME
Članak 8.
Radno vrijeme Škole je od 6,00 do 20,30 sati .
Članak 9.
Radnici su dužni dolaziti na posao i odlaziti s posla prema rasporedu radnog vremena.
Način evidencije nazočnosti na radu određuje ravnatelj u skladu s važećim propisima.
Radnici su dužni dolaziti u školu primjerno odjeveni.
Članak 10.
Roditelji mogu razgovarati s učiteljima Škole u dane primanja roditelja prema rasporedu informacija o kojemu roditelji moraju biti obaviješteni na roditeljskim sastancima te putem web stranice Škole ili prema pozivu učitelja.
Roditelji su dužni redovito dolaziti na roditeljske sastanke i individualne razgovore.
Roditelji dolaze u školu samoinicijativno ili po pozivu u svrhu izvršavanja svojih roditeljskih ili starateljskih obveza, informiranja o uspjehu i vladanju svog djeteta.
Roditelji posjećuju školu radi nazočnosti roditeljskim sastancima, sastancima Vijeća roditelja, radi individualnih razgovora s predmetnim učiteljem ili razrednikom, razgovora s ravnateljem, članovima stručnog tima škole ili rješavanja administrativnih poslova u tajništvu Škole.
U cilju učinkovitije suradnje i povećanja stanja sigurnosti u školi, roditelji se prilikom ulaska moraju javiti dežurnom učeniku (učitelju) na porti škole, a dežurna osoba će ih uputiti ili otpratiti do osobe koju trebaju.
Roditelj ne može biti odveden u razredni odjel učitelju ili učeniku u vrijeme dok traje nastavni sat, osim u izuzetnim i hitnim slučajevima.
Razgovori se ne smiju održavati za vrijeme nastavnog sata, odnosno ne smije se ometati redovna, dopunska ili dodatna nastava.
Ukoliko roditelj uđe u školu, ometa nastavu na bilo koji način, verbalno ili fizički nasrće na radnike Škole, potrebno je odmah obavijestiti policiju.
Tijekom mjeseca lipnja u školi se ne organiziraju roditeljski sastanci i individualni informativni razgovori.
PRAVA, OBVEZE i MEĐUSOBNI ODNOSI UČENIKA
Članak 11.
Učenici mogu boraviti u Školi u vrijeme koje je određeno za nastavu i ostale oblike odgojno obrazovnog rada.
Učenik je dužan doći u Školu najkasnije 10 minuta prije početka nastave, a napustiti Školu najkasnije 15 minuta nakon završetka školskih obveza.
Članak 12.
Učenik je dužan:
– u predvorju se preobuti u drugu čistu obuću (tenisice ili papuče) te vanjsku obuću i suvišnu odjeću odložiti u garderobne ormare.
– kulturno se ponašati za vrijeme boravka u Školi i izvan nje
– održavati čiste i uredne prostore Škole
– dolaziti uredan u Školu; učeniku nije dozvoljeno neprimjereno odijevanje (minice, majice iznad pupka i sl.), te dolaziti u školu našminkan.
– nakon dolaska u Školu odjevne predmete i osobne stvari odložiti na mjesto određeno za tu namjenu
– mirno ući u učionicu najmanje pet minuta prije početka nastave i pripremiti se za rad
– pratiti nastavu i ostale oblike neposrednog odgojno obrazovnog rada te savjesno i odgovorno izvršavati sve obveze
– pristojno se odnositi prema učiteljima i drugim radnicima Škole te ostalim učenicima
– savjesno se odnositi prema imovini Škole.
Članak 13.
U međusobnim odnosima učenici.
– trebaju pružati pomoć drugim učenicima Škole
– trebaju dati primjeren savjet drugim učenicima u skladu s njihovim interesima
– dužni su omogućiti drugim učenicima da iznose svoje mišljenje
– trebaju informirati druge učenike o događajima u Školi
– ne smiju ometati druge učenike u učenju i praćenju nastave
– mogu predlagati osnivanje učeničkih udruga
– trebaju poštovati i njegovati spolnu ravnopravnost
– mogu ustrojavati razne oblike kulturno-umjetničkih, sportskih i drugih sadržaja
Članak 14.
Na znak za početak nastave učenici su obvezni biti na svojim mjestima i pripremiti pribor za rad.
Svaki učenik ima svoje mjesto rada, koje može promijeniti samo uz dopuštenje razrednika.
U kabinet učenici ulaze zajedno s učiteljem.
Članak 15.
Učenici koji su zakasnili na nastavu, trebaju tiho ući u učionicu i ispričati se učitelju.
Članak 16.
Tijekom nastave učenici ne smiju razgovarati, šaptati, dovikivati se, prepirati i šetati po razredu.
Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati podizanjem ruke.
Učenik kojega je učitelj prozvao dužan je ustati.
Članak 17.
Na nastavi učenici ne smiju koristiti mobitel i slične uređaje za snimanje i reprodukciju zvuka i slike, osim u slučaju da to odobri nastavni učitelj.
Navedene aparate učitelj je dužan oduzeti učeniku i odnijeti ih kod ravnatelja ili pedagoga, koji će obavijestiti roditelja da po njih dođe u školu.
Za iznimne potrebe kontakta, učenici i roditelji mogu koristiti služeni telefon u tajništvu.
Članak 18.
Učitelj ne smije za vrijeme nastave slati učenika izvan prostora Škole ili ga kažnjavati udaljavanjem iz učionice.
U slučaju neprimjerenog ponašanja učenika treba uputiti pedagoškoj službi.
Članak 19.
Učenici ne smiju bez dopuštenja ulaziti u zbornicu, ured ravnatelja i tajnika.
Članak 20.
Učenici imaju pravo na veliki odmor i male odmore između nastavnih sati.
Mali odmor traje pet minuta, a veliki odmor 20 minuta.
Za vrijeme malih odmora učenici ne smiju napuštati zgradu, a za vrijeme velikog odmora mogu boraviti u okolišu Škole.
Članak 21.
Kod napuštanja učionice učenici moraju ponijeti svoje stvari.
Škola nije odgovorna za nestanak stvari i novca učenika za vrijeme njihova boravka u Školi.
Učenici su dužni čuvati svoju imovinu, ne nositi vrijedne stvari u školu.
Članak 22.
U razrednom odjelu tjedno se određuju dva redara.
Redare određuje razrednik prema abecednom redu.
Redari:
– pripremaju učionicu za nastavu, brišu ploču i donose prema potrebi nastavna sredstva i pomagala
– izvješćuju dežurnog učitelja o nenazočnosti učitelja na nastavi
– prijavljuju učiteljima početkom svakog nastavnog sata nenazočne učenike
– izvješćuju učitelja o nađenim predmetima (knjigama, bilježnicama, odjeći i sl. ) odnose u tajništvo
– nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru ispravnosti učionice, oštećenja zidova, klupa, stolica i ostaloga inventara te o uočenim oštećenjima izvješćuju dežurnog učitelja, tajnika ili ravnatelja
– svakog učenika koji se ne pridržava reda, ovlašteni su prijaviti dežurnom učitelju.
DEŽURSTVA
Članak 23.
U Školi za vrijeme rada dežuraju učitelji i učenici Škole, a prema potrebi i mogućnostima druga zadužena osoba.
Raspored dežurstva radnika utvrđuje se na način koji odredi ravnatelj.
Članak 24.
Dežurna osoba:
– odobrava ulazak u Školu roditeljima, skrbnicima i drugim osobama i o tome vodi evidenciju
– vodi knjigu dežurstva u koju se upisuju podaci koje ravnatelj odredi
– obavlja i druge poslove vezane uz dežurstvo
Članak 25.
Na mjestu dežurstva na vidljivom mjestu moraju biti istaknuti telefonski brojevi policije, hitne pomoći, vatrogasaca, i Državne uprave za zaštitu i spašavanje.
POSTUPANJE PREMA IMOVINI
Članak 26.
Imenik učenika i dnevnik rada na nastavu i s nastave mogu nositi samo učitelji.
Nikome nije dopušteno iznošenje imenika i dnevnika rada izvan Škole.
Članak 27.
Svi radnici, učenici i druge osobe koje borave u Školi dužni su skrbiti se o imovini Škole prema načelu dobrog gospodara.
O svakoj materijalnoj šteti na imovini Škole odnosno osobnoj imovini učenici su dužni izvijestiti dežurnog učitelja odnosno razrednika, a učitelji ravnatelja .
Članak 28.
Učenici i radnici Škole trebaju pronađene stvari za koje nije utvrđeno kome pripadaju predati dežurnom učitelju ili spremačici koji ih do pronalaženja vlasnika privremeno odlaže na određeno mjesto u Školi .
Članak 29.
Radnici Škole moraju se racionalno koristiti sredstvima Škole koja su im stavljena na raspolaganje.
Nakon isteka radnog vremena radnici su dužni uredno pospremiti radne materijale, zatvoriti prozore, isključiti električne aparate i zaključati radne prostorije.
Članak 30.
Svaki uočeni kvar na instalacijama električne struje, plina ili vodovoda, grijanja ili drugi kvar radnici i učenici obvezni su prijaviti dežurnom učitelju ili tajniku, a radnici Škole ravnatelju.
Članak 31.
Učenici su dužni čuvati udžbenike i druga nastavna sredstva te pribor za rad, a posuđene udžbenike i ostala nastavna sredstva pravodobno vratiti neoštećene .
Knjige posuđene u knjižnici učenik je obvezan čuvati i neoštećene pravodobno vratiti.
Članak 32.
Učenici su odgovorni za štetu koju učine na imovini Škole prema općim propisima obveznog prava.
Članak 33.
Radnici Škole za štetu odgovaraju prema općim propisima obveznog prava te propisima radnog zakonodavstva.
POVREDE KUĆNOG REDA
Članak 34.
U Školi su zabranjeni svi oblici fizičkog i psihičkog nasilja, iskazivanja neprijateljstva i svakog drugog oblika neprimjerenog ponašanja.
Članak 35.
U Školi je zabranjen svaki oblik diskriminacije na osnovi rasne ili etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog
statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invalidnosti, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.
Članak 36.
Svaki učenik, učitelj ili druga osoba koja uoči neko od nedozvoljenih ponašanja iz članaka 33. i 34. ovog Kućnog reda obvezna je o tome izvijestiti dežurnog učitelja odnosno ravnatelja.
Dežurni učitelj odnosno ravnatelj upozorit će osobu koja je počinila neko od nedozvoljenih ponašanja iz članaka 33. i 34. ovog Kućnog reda da prestane s nedozvoljenim ponašanjem jer će u suprotnom biti udaljena iz prostora Škole dobrovoljno ili putem nadležnog policijskog službenika.
Članak 37.
Postupanje prema odredbama ovog Kućnog reda sastavni je dio radnih obveza radnika i učenika Škole.
Članak 38.
Postupanje radnika suprotno odredbama ovoga Kućnog reda smatra se povredom radne obveze.
Članak 39.
Učeniku se za ponašanja suprotna odredbama ovog Kućnog reda mogu izreći pedagoške mjere sukladno odredbama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera te odredbama statuta Škole.
Članak 40.
O slučajevima težih neprihvatljivih ponašanja učenika prema drugim učenicima, diskriminacije, nasilničkog ili neprijateljskog ponašanja ravnatelj Škole dužan je izvijestiti nadležna državna tijela te postupiti prema propisanim protokolima.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 41.
Ovaj Kućni red stupa na snagu danom objave na oglasnoj ploči 30. 11. 2015.
Članak 42.
Stupanjem na snagu ovog Kućnog reda prestaje važiti Pravilnik o kućnom
redu od 21. 04. 2009. godine.
KLASA:003-06/15-01/07
UR.BROJ:2176-26-01-3
Petrinja, 30. 11. 2015. godine
Predsjednik Školskog odbora:
Osnovne škole Dragutina Tadijanovića Petrinja
Davor Miholjević, prof. fiz. kult.
_________________________________________
Ravnateljica
Osnovne škole Dragutina Tadijanovića Petrinja:
Ruža Novaković, nast. matem. i fiz.
___________________________